Faruri ce utilizează ca sursă de lumină o aşa-numită „lampă cu gaze rarefiate”. Prin descărcare disruptivă între doi electrozi, în atmosfera cu gaz xenon din lămpi se formează un furtun de gaz ionizat prin care trece energia electrică care stimulează amestecul de gaze sub forma unui arc de lumină, determinând luminozitatea necesară.
Pentru funcţionarea acestor corpuri de iluminat este necesar un sistem electronic complex pentru a genera, printre altele, tensiunea ridicată de aprindere cuprinsă între 18.000 şi 30.000 volti, pentru a asigura funcţionarea constantă la o putere de numai 35 watt sau pentru a garanta reaprinderea automată.
Farurile xenon oferă un câmp luminos mult mai mare în comparaţie cu farurile halogen şi transformă rularea în timpul nopţii - în special în condiţii atmosferice nefavorabile – într-o experienţă mai sigură, care oboseşte mai puţin ochii conducătorului auto.
Farurile xenon îl relaxează pe conducătorul auto la rularea în timpul nopţii, oferindu-i un spectru de lumină similar celei naturale şi contribuie la îmbunătăţirea siguranţei. Acestea sunt caracterizate printr-o rază mare de acţiune, precum şi printr-o iluminare perfectă în lateral. Alte aspecte pozitive sunt reprezentate de consumul mai redus de energie, precum şi de durabilitatea becurilor care corespunde duratei de viaţă a autovehiculului.
Din punct de vedere al intensităţii luminoase şi al comportamentului luminos, tehnologia utilizată în prezent cu becuri halogene este în mare măsură depăşită. În prezent pot fi obţinute îmbunătăţiri semnificative cu ajutorul aşa-numitei „lumini xenon”.