A.B.S. ( Antilock Braking System )

  Sistem complex de frânare progresivă controlată, adica sistem pentru prevenirea blocarii la franare. ABS-ul face parte dintre sistemele de siguranta activa, permite şoferului să păstreze controlul direcţiei in timpul franari şi scurtează distanţa de frânare.

  Inventat în anii 1930 de firma germană Robert Bosch GmbH Sistemul ABS este compus dintr-o unitate centrala (asa zisul calculator de ABS) cate un senzor pe fiecare roata in parte care are rolul de a sesiza oprirea rotii, si cate o electrovalva pe fiecare conducta de frana ce duce la fiecare roata in parte. Sistemul intervine in momentul in care , senzorii de la roti, sesizeaza ca franarea este brusca , constata riscul de blocare si daca vreo roata s-a blocat, actioneaza electrovalva taind pentru scurt timp presiunea si redand aderenta la roata. De aici tremuratul pedalei fiinca la o franare la viteza ceva mai mare sistemul intra in functiune in mod repetat. Sistemul este conceput astfel ca fiecare roata sa franeze separat. Daca se intampla sa franezi brusc si in momentul acela ai o roata pe asfalt uscat, una pe asfalt ud, alta pe gheatza si una pe zapada, sistemul ABS va comanda forta de franare pentru fiecare roata independent de celelate ajutandu-te sa ai CONTROL ASUPRA MASINII IN TIMPUL FRANARII DE URGENTA SI O FRANARE PRIN ROSTOGOLIRE PE CEA MAI SCURTA DISTANTA POSIBILA. Cuoscut fiind faptul ca franarea prin rostogolire e mai eficienta decat cea cu rotile blocate. Sistemele ABS sunt concepute astfel incat sa se autodiagnosticheze singure. Daca in timpul mersului senzorii ii raporteaza diferente mari de turatie intre roti timp indelungat sau un senzor nu raporteaza nimic un anume timp, sistemul se autodiagnosticheaza defect, iese din functiune, se aprinde un bec in bord ce te anunta asta si te trece pe frana clasica.Sistemele ABS pot avea 2,3 sau 4 canale care pot si setate pentru un set de roti sau pentru fiecare roata in parte.